Logopeda

Chciałabym zaprosić Państwa do współpracy nad rozwijaniem, wspomaganiem i korygowaniem wad mowy dzieci. Zachęcam do zaglądania na stronę szkoły do zakładki logopedy.
Znajdziecie tu propozycje zabaw i ćwiczeń z dzieckiem przedszkolnym i w młodszym wieku szkolnym, które będzie można wykonać w domu. Ćwiczenia te mają na celu wspomaganie rozwoju dziecka w różnych sferach, być dobrą zabawą i propozycją wspólnego spędzenia czasu z dzieckiem.

Gimnastyka buzi i języka to dobra zabawa usprawniająca narządy artykulacyjne, których wysoka sprawność przekłada się na prawidłowy rozwój mowy.

Zabawy kreatywne to alternatywa na spędzenie czasu z dzieckiem ,na wspólnym działaniu, tworzeniu czegoś niecodziennego, nieoczywistego, pobudzanie wyobraźni dziecka i jego umiejętności konstrukcyjnych. To wreszcie pokazanie dziecku, że zabawki można wymyślać samemu z materiałów, które znajdziemy w każdym domu.

Zabawy paluszkowe to propozycja zabaw z wykorzystaniem dłoni dziecka. Zabawy tego typu to doskonalenie koordynacji słuchowo- wzrokowo- ruchowej, rozwijanie motoryki małej tak ważnej w procesie nabywania umiejętności pisania.

Wierszykarnia to wierszyki, rymowanki , wyliczanki wspierające rozwijanie słuchu fonemowego , pamięci, rytmu.

Zabawy relaksacyjne- dziecięce masażyki to jedna z metod na uspokojenie , zrelaksowanie dziecka . Nie jest to klasyczny masaż oparty na wykorzystaniu odruchów fizjologicznych, ale sposób nawiązywania fizycznego kontaktu rodzica z dzieckiem oparty na delikatnym dotyku i budowaniu więzi z dzieckiem.

Propozycja tych zabaw niech stanie się pretekstem odłożenia na później „pilnych” prac domowych i podarowanie dziecku czegoś najcenniejszego: swojego czasu i uwagi. Takie wspólne działania dziecko zabierze w swoim bagażu doświadczeń w dorosłe życie. Będą też one mocnym fundamentem dobrych relacji między dzieckiem i rodzicem w dalszych latach wspólnego życia. Warto zatem dla tych wspólnych chwil wyłączyć telewizor, zamknąć komputer, wyciszyć telefon, odłożyć pranie, zaprzyjaźnić się z kurzem na chwilę. Te „pilne” obowiązki nie uciekną , a możliwość spędzenia czasu z dzieckiem tak i niestety nie będzie można już tego powtórzyć.

Zachęcam też do indywidualnych konsultacji ze mną w sprawie problemów dzieci w rozwoju mowy. Sama praca z dzieckiem w szkole na grupowych zajęciach logopedycznych nie zawsze może przynieść zamierzony skutek . Ważna jest też systematyczna praca w domu według moich wskazań i zaleceń. Zainteresowanych współpracą rodziców proszę o kontakt przez pocztę w dzienniku elektronicznym w celu umówienia ,w dogodnym dla Państwa terminie, spotkania lub rozmowy telefonicznej.

Opiekun Lidia Cybowska

Skip to content